Всесвітній ДЕНЬ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я (10.10.2019)
«Позитивне мислення та вчинки – запорука відмінного емоційного здоров’я!»
І. План проведення дня психологічного здоров’я
«Позитивне мислення та вчинки – запорука відмінного емоційного здоров’я!»
- Презентував Всесвітній день психічного здоров'я стенд психологічної просвіти «Рекомендації щодо збереження здоров'я педагогів та уникнення професійних деформацій».
- Для створення позитивного тонусу на початку робочого дня вчителям та учням було запропоновано стати учасниками психологічної лотереї «Позитивні бажання.
- Акція «Рука до руки»
- Вправа «Сонячний портрет школи»
- Психологічна вправа «Осінні секрети хорошого настрою»
- Динамічні перерви
- Проективна методика «Веслка настрою»
- Тренінгове заняття з учнями 5 класу «Позитивне мислення та вчинки – запорука відмінного емоційного здоров’я!» (Психологічна адаптація учнів до нових умов навчання та спілкування)
ІІ. Заходи дня:
- Презентував Всесвітній день психічного здоров'я стенд психологічної просвіти «Рекомендації щодо збереження здоров'я педагогів та уникнення професійних деформацій».
Мета: вчителі ознайомлюються з інформаційним стендом щодо збереження власного здоров'я та уникнення професійних деформацій.
2. Психологічна вправа «Позитивні бажання»
Для створення позитивного тонусу на початку робочого дня вчителів та учнів було запропоновано стати учасниками психологічної лотереї «Позитивні бажання"
- Акція «Рука до руки».
На перервах учні школи взяли участь в Акція «Рука до руки».
4. Вправа «Сонячний портрет школи»
Мета: розвивати уміння визначати в собі головні індивідуальні особливості, формувати позитивну самооцінку.
5. Психологічна вправа «Осінні секрети хорошого настрою»
Мета: активізувати знання і досвід учасників стосовно поліпшення психологічного самопочуття в складний психоемоційний період та вміння надавати допомогу іншим.
Хід вправи: психолог запитує учасників, як вони розуміють, що таке «осіння депресія», «емоційне згорання».
На наступному етапі пропонується надати дієві, ефективні поради (з власного досвіду) боротьби з поганим настроєм та «осіннім занепадом духу». Всі висловлені поради записуються на стікера і чіпляються на дошку порад «Осінні секрети хорошого настрою».
- . Динамічні перерви
На перервах проводились танцювальні хвилинки для учнів початкової школи.
7. Веселка настрою
Відбувся урок психолога в 6 класі (створення кольорограми настрою класу за проективною методикою «Веселка настрою»). Така форма роботи допомагає сформувати в учнівському колективі мікроклімат позитиву і налаштувати на підтримку, небайдужість до стану іншої людини та подій.
- Тренінгове заняття
(з учнями 5 класу)
Тема:«Позитивне мислення та вчинки – запорука відмінного емоційного здоров’я!»
Вправа на знайомство «Мій портрет у променях сонця»
Мета: познайомити учасників, розвивати в учасників уміння визначати в собі головні індивідуальні особливості, формувати позитивну самооцінку.
Хід вправи
Психолог роздає кожному учаснику аркуш паперу А4 і пропонує намалювати на ньому променисте сонце (10-15 променів). Вздовж намальованих променів сонця кожному учаснику потрібно написати свої якості і риси характеру ( який я), таланти і досягнення (що я вмію).
На виконання завдання – 10 хвилин.
На наступному етапі психолог об’єднує учасників в пари. Кожній парі необхідно ознайомитись з «сонцем» свого партнера і підготувати невеличку розповідь про нього (можливо це буде у вигляді рекламного ролика).
На виконання 10 хвилин.
Вправа «Вчимося дружити»
Мета: підвести учасників до розуміння поняття «дружба».
Хід вправи
Психолог об'єднує учасників у чотири змішані підгрупи, таким чином, щоб у кожній, по можливості, була однакова кількість хлопців та дівчат. Кожна підгрупа отримує аркуш паперу A3 та кольорові маркери. Завдання учасникам - намалювати дружбу.
На виконання завдання відводиться 7 хвилин. Після чого, кожна група, по черзі (можливо використовувати метод жеребкування або по бажанню), презентує свої напрацювання. На презентацію відводиться по 2 хвилини..
Після завершення презентацій проводиться обговорення.
Обговорення:
Ø Що таке дружба? « Що зміцнює дружбу?
Ø Як зберегти дружбу?
Ø Що потрібно робити для того, щоб дружба була міцною?
Після обговорення педагог-тренер пропонує учасникам продовжити речення, записані на дошці: «Людину можна назвати другом, якщо вона....»
Вправа «Наші емоції»
Учасникам роздаються картки з назвами почуттів.Ознайомтесь з ними, але не показуйте іншим. Цей стілець буде постаментом, кожному з вас буде необхідно піднятися на нього і зобразити «пам'ятник» тому почуттю, яке написане у вашій картці.
Завдання групи - відгадати емоцію. Після завершення цієї частини група розсаджується в коло. Спробуйте описати, у яких життєвих ситуаціях можуть виникати емоції, які відгадували. Згадайте якісь ситуації з вашого життя , коли у вас виникали ці почуття. Розкажіть про це. Під час обговорення емоційного досвіду важливо домогтися одержання інформації від кожного учасника. Разом із тим, якщо чиясь розповідь про власні почуття викличе відгук і бажання розповісти про свою життєву ситуацію - не потрібно заважати. Чим більше активізується почуттів і життєвих ситуацій, пов'язаних з ними, тим краще.
Вправа «Саймон каже...»
Мета: позитивне сприйняття себе й інших членів групи.
Хід вправи
Учасники стають у коло. Тренер оголошує, що в кімнаті присутня невидима людина на ім'я Саймон, який пропонує зробити певний рух. Тренер промовляє:
Саймон каже: «Роби так!» (Показує якийсь рух, а всі учасники повинні повторити цей рух.). А я, Петро, кажу вам робити так (показує свій, рух)». Учасник, який стоїть праворуч, має сказати і показати, як каже робити Саймон, Петро, а потім і він сам. Гра закінчується тоді, коли всі показали свої рухи та рухи учасників, які були до нього. Тренер повинен стежити, щоб учасники не забували називати один одного на ім'я; а не просто вказували на учасника, показуючи його рух.
Вправа «Підбиття підсумків»
Психолог пропонує учасникам відповісти на наступні запитання:
Ø Які знання ви сьогодні отримали??
Ø Як ці знання ви використаєте в особистому житті??
Притча про цвяхи
Жив собі хлопчик із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок цвяхів і звелів по одному забивати їх у паркан щоразу, коли хлопчик втрачає терпець і з кимось свариться. У перший день він забив 37 цвяхів. Згодом навчився контролювати себе, і кількість цвяхів щоднязменшувалася. Хлопчик зрозумів, що легше опановувати свої емоції, ніж забивати цвяхи.
Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав про це. Тоді батько звелів синові витягати з паркана по одному цвяху в ті дні, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться.
Минав час, і згодом син зміг похвалитися батькові, що у паркані не залишилося жодного цвяха. Батько відповів: «Ти добре поводишся, але подивися, скільки дірок залишилося... Паркан уже ніколи не буде таким, як колись».
Якщо ви з кимось сваритеся й говорите щось неприємне, то залишаєте після себе такі ж рани, як ці дірки від цвяхів. І рани залишаються, незважаючи на те,
скільки разів ви потім перепросите. Словесні рани завдають такого ж болю, як і
фізичні.
Не залишайте на своєму шляху дірок!
Не забивайте цвяхів ворожнечі, нерозуміння, жорстокості в душі людей!
Будьте толерантними!
ІІІ. Поради учням, вчителям, батькам щодо збереження емоційного здоров’я
«Осінні секрети хорошого настрою»
Психологи вивели 4 правила, які допоможуть позбутися нудьги і завжди мати хороший життєвий настрій.
Рух і життєва активність
Люди, які живуть активним життям, набагато рідше схильні до стресів і нападів нудьги. Цікава робота чи творчість, а також заняття спортом просто не залишають часу для депресії. А також активні фізичні навантаження сприяють виробленню гормону ендорфіну, який викликає почуття ейфорії.
Дружба з оптимістами
Намагайся спілкуватися з позитивними людьми. Кажуть, що поганий настрій заразний, тому краще «заряжатися» від тієї частини твого оточення, яка сповідує позитив, життєлюбність і хороший настрій.
Правильний раціон
Виявляється, наше меню теж здатне впливати на душевний стан. Наприклад, гіркий шоколад давно визнаний активним борцем з поганим настроєм. Також позитивно впливають на психіку банани, ананаси, сливи та яблука. З іншої сторони, картопля, хліб і макарони мають заспокійливу дію.
Свіже повітря та сонячне світло
Сонячне світло підвищує в організмі вироблення гормону щастя — серотоніну, який відповідальний за хороший настрій. У результаті регулярних прогулянок і тривалого перебування на природі людина відчуває прилив життєвих сил та поліпшення настрою, організм краще здійснює опір стресам, а життя відчувається яскравішим, цікавішим та насиченішим.
|