Понеділок, 09.12.2019, 22:31
Вітаю Вас Гість | RSS

Селищенська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

.. Права дитини
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

МЕТОДИЧНА РОБОТА

Проблемна тема школи :

«Від інноваційного змісту освіти через педагогічну майстерність вчителя до формування компетентної особистості учня»

Програма реалізації

науково-методичної проблеми Селищенської ЗОШ І-ІІ ступенів

«Від інноваційного змісту освіти через педагогічну майстерність вчителя до формування компетентної особистості учня».

 

Актуальність. Протягом останніх років педагогічний колектив школи працював над удосконаленням навчально-виховної роботи шляхом використання інтерактивних методів і прийомів навчання і виховання .  Завданням школи, на нашу думку, повинна стати підготовка випускника, здатного адекватно реагувати на зміни оточуючого світу, озброєного компетентностями, які дозволять йому реалізовувати свої потенційні можливості: орієнтуватися в інформаційному просторі, керувати технологічними процесами, володіти комунікативними навичками, свідомо робити моральні вибори та знаходити нестандартні рішення в складних ситуаціях і нести за них відповідальність.

Створення моделі проводилось в рамках науково-методичної роботи педагогічного колективу. Глибокий аналіз проблем, які існували в школі, дозволив вибір науково-методичної проблематики  для опрацювання зробити науково обґрунтованим. Такий аналіз включав у себе:

  • проведення зустрічей за участі вчителів, учнів, випускників, батьків;
  •  анкетування, педагогічні дослідження в педагогічному, батьківському і учнівському середовищах.

Це дозволило з’ясувати  існуючи педагогічні проблеми, визначити рівень готовності вчителів до науково пошукової роботи та сформулювати завдання кожного наступного етапу науково-пошукової та методичної роботи.

З 2009 року педагоги школи освоювали інтерактивні технології в навчально-виховному процесі. З 2009 року школа працювала над проблемою «Удосконалення навчально-виховного процесу шляхом використання інтерактивних методів і прийомів навчання і виховання».

В ході науково-методичної роботи було встановлено, що технологізація педагогічного процесу є ефективною лише в поєднанні з творчістю. Досліджено також і взаємозв’язок між компетентнісним і творчим підходами (будь яка компетентність формується у творчій діяльності, а творчість забезпечується наявністю компетентності).

Тому з 2014-2015 навчального року ми спробуємо інтегрувати накопичений науково-методичний потенціал і розпочинаємо роботу над новою науково-методичною проблемою: «Від інноваційного змісту освіти через педагогічну майстерність вчителя до формування компетентної особистості учня».

Відповідно до проведеного аналізу визначено мету роботи над науково-методичною проблемою та розроблена відповідна програма діяльності педагогічного колективу на три роки.

Мета:створення оптимальних умов для формування життєвих компетентностей особистості учня шляхом розвитку його творчих здібностей на уроках та в позаурочній діяльності та в атмосфері співробітництва і конструктивної взаємодії вчителя та учня.

Завдання:

  1. Вивчити й узагальнити питання формування життєвих компетентностей особистості учня на основі розвитку творчих здібностей у філософії, психології, педагогіці та методиці викладання.
  2. Визначити вихідні науково-методичні умови на початку роботи педагогічного колективу над науково-методичною проблемою.
  3. Визначити психолого-педагогічні умови оптимального творчого розвитку школярів  у формуванні в них життєвих компетентностей на уроках та в позаурочній діяльності.
  4. Розробити та впровадити методичну систему розвитку творчої діяльності учнів, в основі якої – сучасні методи і прийоми навчання, що спонукають їх до активної, ініціативної та самостійної пізнавальної діяльності.
  5. Забезпечити умови для розвитку творчої особистості дитини.
  6. Сприяти виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти.
  7. Сприяти позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності як основи формування життєвих компетентностей.
  8. Забезпечити досягнення певного стандарту освіти.
  9. Забезпечити реалізацію особистісно орієнтованої моделі навчання, компетентісного та інноваційного підходів.
  10. Забезпечити реалізацію моделі школи і моделі випускника.
  11. Забезпечити психологічну підтримку управлінського та навчально – виховного процесів у школі.
  12. Розробити і впровадити нові форми і методи взаємодії у системі батьки – школа, школа– громадськість для збільшення ефективності загально-педагогічного впливу.
  13. Створити модель інформаційного і програмно-методичного забезпечення процесу вдосконалювання професійного потенціалу вчителя з точки зору формування життєвих компетентностей особистості учня на основі розвитку творчих здібностей на уроках та в позаурочній діяльності.
  14. Розробити критерії оцінювання ефективності роботи над науково-методичною проблемою.
  15. Проаналізувати ефективність проведеної роботи з точки зору реалізації отриманих знань у практику діяльності вчителів школи і педагогічного колективу в цілому.

Очікуваний результат:

  • підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів у формування життєвих компетентностей особистості учня на основі розвитку творчих здібностей на уроках та в позаурочній діяльності;
  • підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості, розвитку творчого потенціалу учнів;
  • підвищення рівня сформованості життєвих компетентностей  учнів, готовності їх до життя;
  • вироблення методичних рекомендацій за результатами роботи над науково-методичною проблемою;
  • розробка програм, проектів і семінарів з проблеми;
  • обмін досвідом, впровадження конструктивного досвіду, інтеграція отриманих знань в практику роботи вчителів школи;
  • використання набутого досвіду на практиці;
  • поширення за межами школи кращого досвіду, створеного у середині колективу.

 

 

Пошук
Календар
«  Грудень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz